KJ 380 Scrambler
úprava Benelli Imperial 400
- zadní pružení a tlumení Yss s přizpůsobenou délkou, předpětím, zvihem i dorazy
- přední pružiny s doladěným tlumením, předpětím, délkou zdvihu, progresivitou ….
- prodloužené stojany kvůli vyšší světlé výšce
- zvýšené blatníky kvůli zdvihům a jinému použití
- pneumatiky universální 50/50
- pořádné gumové zástěrky
- Nerezová ochrana motoru a rámu
- řidítka širší, vyšší ,s hrazdou, a geniální pěnové rukojeti Progrip
- nerezové stupačky s odjimatelnou gumou včetně nového držáku a změny umístění
- nožní páka brzdy nastavitelná a v jiné základní poloze
- řadící páka kratší kvůli změně polohy stupaček
- změna úhlu sedadla (velká změna komfortu)
- chránič na hrazdu
- nosič
- větrný štítek a zadní tabulky jako kryty nosičů cestovních brašen
- originální ruční zdobení přizpůsobené osobnosti majitele
- přestavba Vaší Benelli Imperialle 400 na KJ 380 Scrambler
59.000,- Kč
- nová KJ 380 Scrambler
159.000,- Kč
- V případě zájmu nebo dotazů mě neváhejte kontaktovat tel.776 088 048
Stroj jsem si vybral protože se nejvíce blížil mému ideálu a těšil jsem se jak si ho doladím podle svého.
Bavila mě i v originálním provedení, ale do lesa se jí moc nechtělo a tak hned dostala širší řidítka s hrazdou a universální pneumatiky Mitas e07. Ještě předpětí pružin vzadu i v předu na moji provozní hmotnost 92kg a k tomu bylo dobré seřiznout kryt výfuku, abych mohl do pořádných náklonů.
Takhle jsme najezdily asi 3000km a došel jsem k závěru, že ani na horších cestách není moc zábava masírovat moje obratle tak silnými údery. Zároveň jízda ve stupačkách byla možná, ale dosti nekomfortní. Uložení stupaček i stupačky samotné se vrtěly a ohýbaly a to jistoty nedodá. Poloha stupaček byla také pro jízdu ve stoje příliš vpředu. To sice dodá komfort v sedě, ale ve stoje jen s velkým odhodláním. Rád prosvištím nějakou polní cestu, zajedu na houby nebo ve městě vyjedu na nebo sjedu z chodníku a na to je dobrá stojící ergonomie žádoucí. K tomu všemu dodá jistotu i pořádný nerezový kryt pod motorem a gumové zástěrky, které poberou všechny nečistoty běžně atakující nejchoulostivější části motorů. A škaredé to taky nechci tak jsem přizval i Karla designéra a Karla umělce.
Po průzkumu trhu jsem zjistil , že na motorku nešlo sehnat skoro nic. Musel jsem tedy zahájit vlastní vývoj a výzkum. V tu chvíli už jsem věděl, že když se to podaří, tak bych chtěl celou úpravu nabízet i dalším zájemcům. Přizval jsem proto Karla Kalkulačku účetního.
Začal jsem podvozkem. Pořádný oříšek a bez něj by to všechno nemělo moc smysl. Zadní tlumiče jsem chtěl servisovatelné za rozumnou cenu a opakovaně zakoupitelné. Po složitém hledání, zkoušení a měření jsem instaloval yss ecoline s přestavenou délkou a zásadně předělanými dorazy pro tvrdší použití. Dosáhnuto bylo zdvihu zadního kola 120mm a tomu musel být uzpůsoben zadní rám pro zvýšení blatníku. Přední pružení dostalo pevnější pružiny a k tomu naladěné tlumení jak v kompresi, tak v odskoku, nová neoriginální gufera (originální tekly a nové originální byli dost volné tak jsem zvolil těsnější od jiného výrobce), olej a prachovky zvané harmoniky. Zdvih byl prodloužen na 140mm a přizvednutý blatník o 1cm, aby pobral více bláta (kdyby náhodou). Potom probíhalo pořádné terenní testování, ale i stabilita, komfort na asfaltu. Podvozek po několika úpravách nakonec funguje jak má a o mnoho lépe než seriové podvozky podobných zdvihů. Světlá výška se usadila na 200mm. K tomu bylo potřeba prodloužit oba stojany a jak jinak než to udělat hezčí a pořádnější než originál.
No a když už může motorka na polní cesty, tak je potřeba ten šusplech a poloha stupaček a stupačky samotné. Stupačky jsem zvolil o 5cm vzad a tak došlo i na komplet novou páku brzdy a řazení.
V této chvíli bylo potřeba vše opět pořádně otestovat a doladit.
Základní funkce jsou tedy obnoveny a teď se ještě Karel postará, aby to taky vypadalo a dělalo radost i na stojánku a na omak.
Originální větrný štítek sice funguje, ale k motorce moc nejde a navíc se třepe, takže upravit držák a kus nerezu ve tvaru tabulky s číslem, ať na šestidenní vědí kam mě zařadit. K tomu se nabízelo dát tabulky i dozad,u ale s kastlíky byl jiný plán. Držáky kufrů moc pěkné nejsou a tak bez kufrů je raději překrytkujem tabulkami.
Jo a hezčí bude místo tandemu nosič.
Takže základní tvary drží pokopě, ale Karel má v sobě i Karla umělce a ten nedá jinak než, že to chce linky. Zakoupil speciální štětce a barvy a Karel Kalkulačka už kvílí. Vedoucí Karel, ale Ví co je cílem a proto dostává prostor i Karel umělec a je hotovo. Uf.
Je nádherná a skvěle funguje.